tel. +30 2312201102

Εργασίες – Κλειδιά στο κλείσιμο της χρονιάς που συνήθως υποτιμούνται!

Το κλείσιμο της χρονιάς για κάθε επιχείρηση είναι μια ιδιαίτερη περίοδος!
Λίγο οι διακοπές που έρχονται, λίγο τα λογιστικά καθήκοντα που πρέπει να γίνουν, λίγο ο ετήσιος ισολογισμός, όλα συνθέτουν μια ιδιαίτερη συνθήκη.

Γι’ αυτό είμαστε εδώ να σας θυμίσουμε κάποια πολύ βασικά πράγματα που θα σας βοηθήσουν να εστιάσετε στα σημαντικά τόσο για την επιχείρησή σας, όσο και για εσάς (καθώς καράβι χωρίς καπετάνιο, δεν ταξιδεύει)!
Πιάστε κλασικά μολύβι, κινητά, λάπτοπ και τα σχετικά και πάμε!

1. Ανασκόπηση & Αξιολόγηση Επιτευγμάτων
Τί στόχους είχατε θέσει για το 2023;
Τους πετύχατε; Αν ναι σε ποιο βαθμό;
Αν όχι, τι σας εμπόδισε;
Που επιλέξατε να επενδύσετε τους πόρους σας; (Χρόνος, χρήματα κλπ)

2. Feedback από Πελάτες & Υπαλλήλους
Οι πελάτες και οι εργαζόμενοι σας είναι αυτοί που κρατούν την επιχείρησή σας σε λειτουργία!
Είναι ευχαριστημένοι οι πελάτες από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας;
Όση κατανόηση και να έχετε, η ικανοποίηση ενός πελάτη ή ενός εργαζομένου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, καλύτερα λοιπόν να ρωτήσετε τη γνώμη τους άμεσα ή ανώνυμα με ένα ερωτηματολόγιο.

3. Αξιολόγηση Ψυχικής Υγείας & Κίνητρο:
Στα πλαίσια της αξιολόγησης του έτους είναι σημαντικό να αναλογιστείτε και την ψυχική σας υγεία. Ανεξαρτήτως πόσο σημαντική τη θεωρείτε, η ψυχική υγεία επηρεάζει σημαντικά την αποδοτικότητα, την παραγωγικότητα, την κριτική και τη δημιουργική σκέψη, δεξιότητες απαραίτητες για έναν ιδιοκτήτη επιχείρησης!

Αναλογιστείτε:
Τί σας προκαλεί άγχος στα πλαίσια της επιχείρησης;
Πως διαχειρίζεστε τις πιέσεις;
Έχετε επαρκή χρόνο για να ξεκουραστείτε και να περάσετε χρόνο με τους αγαπημένους σας;

Στη συνέχεια, λοιπόν, κάντε ένα προγραμματισμό χρόνου και εργασιών, έτσι ώστε να συνυπολογίζονται τα παραπάνω. Ενδεικτικά:
Ορίστε στόχους για την υγεία σας.
Βεβαιωθείτε πως κάνετε διαλείμματα από την εργασία σας ανά κάποια χρονικά διαστήματα.
Καθορίστε σαφής ώρες εργασίας (Ξέρουμε πως είναι από τα δυσκολότερα, γίνεται όμως!)

4. Αναθεώρηση Προτεραιοτήτων:
Οπως αναφέρει και ο Brian Tracy, ποτέ δεν θα καταφέρουμε να κάνουμε τα πάντα (ούτε και χρειάζεται). Επίσης, όπως όλοι γνωρίζουμε οι πόροι σε μια επιχείρηση είναι περιορισμένοι (χρηματικοί πόροι, ανθρώπινοι πόροι, χρόνος κλπ).

Δεν είναι και η πιο ευχάριστη αλήθεια, όντως!

Τί κάνουμε όμως γι αυτό; Με βάση την αξιολόγηση της προηγούμενης χρονιάς και την ανατροφοδότηση, εστιάζουμε τους πόρους μας στα ουσιώδη για την μακρόχρονη βιωσιμότητα της επιχείρησής μας. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να εστιάζουμε όλη μας την προσοχή, ώστε να κρατήσουμε πελάτες που δεν μας δίνουν μεγάλο κέρδος, ενώ ταυτόχρονα χαλάνε την εμπειρία άλλων πελατών.

Σε όλα τα παραπάνω είναι σημαντικό να είστε ειλικρινείς και ρεαλιστές, δεν ωφελεί σε κάτι να δημιουργήσετε στόχους και πρόγραμμα που δεν μπορείτε να τηρήσετε.

Και τώρα θα με ρωτήσετε, γιατί να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία και ότι είναι περίεργη. Ναι είναι, αλλά εκτός από επιχειρηματίες δεν παύετε να είστε και άνθρωποι με θέλω και ανάγκες!

Γι αυτό και είναι απαραίτητο να υιοθετείτε εργαλεία και τακτικές που φροντίζουν αφενώς την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας (όχι απλά να βγει η μέρα) και αφετέρου την προσωπική σας βελτίωση και υγεία.

Πιάσατε μολύβι και χαρτί ή ακόμα;
Ευχόμαστε το 2024 να είναι η χρονιά που θα εξελιχθείτε προσωπικά και επαγγελματικά, δημιουργώντας τη ζωή που θέλετε!

Θέλετε να μαθαίνετε περισσότερα για θεματολογία #business ? Κάντε εγγραφή στο newsletter μας εδώ.

You might be interested in …